Het inzetten van Google Ads banners

Je kunt maar beter adverteren met Google Ads banners, je hoort het iemand tegen je zeggen. Maar wat is dat dan precies en waarom zou je dat dan doen? Lees hier meer over Google Ads banners en de mogelijkheden die het biedt. Of beter, de voordelen die het je biedt. Want die voordelen die zijn er zeer zeker.

Adverteren op het platform van Google, dat is wat Google Ads adverteren is

Google Ads was voorheen Google Adwords en geldt als het advertentieplatform van Google. Je adverteert dus in de zoekresultaten van Google. Dit kun je zelf doen, maar je kunt het ook uitbesteden. Met Google Ads banners kun je zoekwoorden kopen. woorden waarop mensen zoeken dus. Woorden die voor jouw onderneming relevant en belangrijk kunnen zijn. Heb je een online schoenenwinkel, dan is bijvoorbeeld online schoenen bestellen een woordcombinatie die zeer interessant is. Zorg er vervolgens voor dat mensen op een goede landingspagina terecht komen en dat je advertentie de moeite waard is. Zorg jij voor relevantie en voor een goede gebruikerservaring en je kans om schoenen te verkopen wordt aanzienlijk groter.

De grote voordelen van adverteren via Google Ads banners

Kiezen voor Google Ads banners heeft simpelweg een groot aantal voordelen. Zo kun je snel meer bezoekers  naar je website krijgen. Je maakt vandaag nog een account aan en gaat aan de slag. Ander voordeel is dat je betaalt per klik. Je betaalt dus iets dat ook daadwerkelijk waarde voor je heeft: bezoekers op je website. Hebben tien mensen geklikt, dan betaal je een van tevoren afgesproken prijs per klik en zijn dat er duizend, dan betaal je de prijs voor duizend kliks. Hoe simpel wil je het hebben?

Doe specifiek aan targeting en bereik veel gemakkelijker je doelgroep

Met Google Ads banners kun je specifiek aan targeting doen. Je kunt dus precies daar adverteren waar je met je bedrijf gevestigd bent. Je kunt alleen die mensen aanspreken die in jouw branche actief zijn. Een groot verschil dus met adverteren in een krant bijvoorbeeld, waar op voorhand de helft van de mensen al niet in jouw product of dienst geïnteresseerd is. Nog een voordeel is dat je met Google Ads nooit teveel geld uitgeeft. Je stelt de maximale kosten per dag in en je overschrijdt nooit je budget. Zo houd jij je advertentiebudget precies binnen de perken.

Adverteer op verschillende manieren en zoek naar de voor jou perfecte advertentie

Google Ads banners biedt je de optie te variëren met je advertenties. Adverteren op deze manier kan in diverse vormen. Display of videoadvertenties bijvoorbeeld, zijn prima mogelijk bij Google Ads, net als Google Shopping dat is. Deze laatste vorm is ideaal voor als je een webshop hebt. Probeer Google Ads banners maar eens en geheid dat je verliefd zult raken op het systeem en dat goed adverteren zo een soort van sport wordt. Zo ontwikkel je vanzelf de perfecte advertentie met de juiste zoekwoorden en is succes verzekerd. Dan gaan die schoenen echt als warme broodjes over de toonbank.

Meer informatie over Google Ads banners? Neem contact op met Creation Online Marketing.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *