SEO-pakket: doen of niet doen?

Reclame maken via traditionele media zoals op televisie of in een folder is er tegenwoordig vrij weinig meer bij. Als je als bedrijf echt mee wilt doen, moet je goed vindbaar zijn in de wijde wereld van het internet. Dit kun je natuurlijk doen door te betalen en zo je site bovenaan de Google-hitlijsten te laten paraderen, maar voor de lange termijn is SEO waarschijnlijk wel een betere én goedkopere optie. Niet iedereen is hier even goed in, dus vaak laten bedrijven hun SEO over aan experts van een zoekmachine marketing bureau. Hier hebben zij meestal dan ook speciale SEO-pakketten voor. In deze blog wordt ingegaan op de voordelen en de nadelen van zo’n SEO-pakket. Moet jouw bedrijf er ook aan beginnen?

Nadelen SEO-pakketten

Extra maandelijkse lasten dragen

Als je een SEO-pakket aanschaft, betaal je een vast bedrag per maand voor de service die je wordt geboden. Dit betekent dat je maandelijks vastzit aan extra vaste lasten. Dit is natuurlijk niet voor iedereen of ieder budget fijn, dus het is aan te raden om van tevoren goed te begroten of je dit bedrag maandelijks kan missen. Aan de andere kant neemt het je ook veel tijd en zorgen weg, omdat je hier zelf niets meer aan hoeft te doen. Misschien verdien je die extra lasten dus wel op een andere manier terug!

Je leert er zelf niks van

Wanneer je besluit om je SEO uit handen te geven, hoef je er zelf niets meer aan te doen. Dit is natuurlijk fijn voor je tijd, maar het is wel jammer dat je zelf de kneepjes van het vak niet leert. Het zou namelijk ook ten goede komen aan je onderneming als je het zelf zou kunnen! Als je het echter uit handen geeft aan experts, weet je wel zeker dat het goed gedaan wordt. Hoef je je daar in ieder geval geen zorgen over te maken…

SEO-pakket kent ook voordelen

Het bespaart een hoop tijd

Het is al een keer eerder genoemd, maar dit is toch wel een van de grootste voordelen van het aanschaffen van een SEO-pakket. Je kan het zo namelijk lekker doorschuiven naar de mensen die er verstand van hebben. Zo kan jij je beter richten op de dingen waar jij veel verstand van hebt, terwijl je SEO uitbesteedt aan experts op dat gebied. Ideaal!

Voordelig voor de lange termijn

Adverteren geeft veel voordelen voor de korte termijn, maar een SEO-pakket gaat je vooral op de langere termijn veel opleveren. Je zorgt er zo namelijk voor dat jouw bedrijf of website continu bovenaan de hitlijsten blijft staan. Zo zorg je er in ieder geval voor dat je geen eendagsvlieg bent en dat je bovendien niet voor iedere bezoeker hoeft te betalen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *