Zoekmachine optimalisatie: dit moet je weten

Zoekmachine marketing is een belangrijk onderdeel van online marketing. Maar waar doen we het eigenlijk allemaal voor? Daar komt u in deze blog achter.

Wat levert het op?

Het doel van zoekmachine optimalisatie is uiteindelijk meer publiek naar je website trekken. Dit wordt gerealiseerd door een hogere positie in de zoekmachine. In de Nederlandse markt is dat zoals vele weten Google. De rest van de zoekmachines doen eigenlijk niet meer mee. Door keywords te gebruiken die gerelateerd zijn aan het onderwerp van de website worden er dus meer bezoekers naar de website getrokken. Met als einddoel meer omzet.

SEO & SEA

De meest voorkomende vormen van zoekmachine optimalisatie zijn SEO & SEA. SEO is het op een natuurlijke manier de positie in Google versterken. En we zeggen natuurlijk maar dit valt te beïnvloeden met zaken zoals linkbuilding. SEA zoekmachine optimalisatie in de vorm van betaalde advertenties, u kent ze wel; de eerst hits die u krijgt wanneer een zoekterm in Google wordt ingevoerd.

Twijfel over SEO

SEO is een beproefde methode, er is veel commentaar op. De een zegt dat het werkt dan ander is daar heel sceptisch over. Wij geloven er zeker in, wanneer SEO wordt ingezet door professionals kan het mooie resultaten opleveren.

Lead generatie

Zoekmachine optimalisatie is een goede manier voor het genereren van leads. Wanneer de juiste keywords worden ingezet kan dit mooie leads opleveren naar uw bedrijf. U zult namelijk de eerste zijn die men tegenkomt. En dat kan het verschil maken bij de keuze van de consument.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *